Kleine update

Dag 54: les ormes 23km
Dag 55: chatellerault 22km
Dag 56: el future 23km
Dag 57: portiers 12km
Dag 58: st benoit 5km(rustdag)
Dag 59: lusignan 25km
Dag 67: saintes 22km
Dag 68: pons 25km
Dag 69: mirambeau 32km

Hello everybody,

We will write somethings down again,

We maken te veel mee om allemaal op te schrijven, maar gelukkig schrijf ik het nog af en toe op in een dagboekje. Dus even dat boekje erbij pakken en eens zien wat we allemaal beleefd hebben:

We waren gebleven in orleans geloof ik, dus ik zal daar wel op aansluiten. In orleans hebben we een rustdag gehouden, dat mocht eigenlijk niet van de eigenaresse van de slaapplek, maar aangezien wij ondertussen een hele zielige pelgrimsrol aan kunnen nemen mocht het toch. Na dat bjorn een vuist heeft gekopt tijdends een avondje stappen in orleansm zijn we doorgelopen naar tours langs de loire. Echt een prachtig mooi gebied overigens waar we veel hebben gezien en gelopen. We hebben er een nacht bij een pelgrim van 78 geslapen, waarvan we een schelp moesten tekenen in zijn boekje, maar nu bid hij wel elke dag voor ons. En zijn mijn ouders weer langsgekomen en hadden we eindelijk een zwembad op de camping!

In Blois een dorpje aan de loire hebben we fete de musique gevierd,dit houd in dat er op elke hoek van de straat wel iets van muziek is. En dat er overal bier wordt gedronken dus dat beviel ons wel. En een goede oplossing tegen een brakke ochtend blijkt toch lopen te zijn, zijn we achter gekomen. We kregen langs de loire ook nog een paar keer gratis eten, 1 keer moesten we er om schooien op de camping, en de andere keer kregen we onze lunch gratis van wat nederlanders op het terras.

In Tours dachten we weer eens lekker op stap te gaan, alleen kwamen we van een koude kermis thuis. We sliepen namelijk in een klooster waar we om 9 uur s'avonds binnen moesten zijn... En dan moesten we ook nog eens veel betalen voor het bed, ik vertrouw geen eene non meer.

Na Tours zijn bjorn en ik opgesplits en zijn we alleen gaan lopen. Niet omdat we elkaar niet meer konden luchten, maar omdat we het wel eens wilde ervaren hoe het is om alleen te lopen. Dat is opzich wel een bijzondere ervaring want je hoeft even helemaal nergens rekening mee te houden. Alleen kwam ik bjorn nog bijna elke dag wel ergens tegen en stonden we twee avonden van de drie op precies dezelfde camping.

Uiteindelijk zijn we na drie dagen weer bij elkaar gekomen op een camping waar we een stacaravan kregen voor 4,30. Op deze camping hebben we een super work-out gehad, we hebben daar in een halfuurtje 600 kcalorieen verbrand (we waren de pizza in de oven vergeten dus die was helemaal verbrand). De volgende dag zijn we naar net voor portiers gelopen waar we s'avonds naar futurescope zijn gegaan. Dat is een soort pretpark vol met vage bioscopen, dat was wel een mooie avond besteding. De dag erna in Portiers feest gevierd met wat fransen omdat nederland in de laaste 5 minuten van mexico had gewonnen.

Een paar dagen na Portiers kwamen we aan in Brioux, een dorp wat helemaal niks voorstelde. In dit dorp kwamen we al snel in contact met de locale dorpsgek, die onze toekomst voorspelde (aan de hand van een astro kraslot) en ons geld en twee krasloten gaf. We kwamen er al snel achter dat er iets te doen was in dit dorp, een soort van cultureel festival. Daar zijn we dan maar een paar dagen gebleven en hebben we ons aangemeld om te vrijwilligen. Dat was meer zodat we gratis op de camping mochten staan en we elke dag twee warme maaltijden kregen. We hoefden namelijk geen klap uit te voeren, we hebben denk ik twee dranghekken versjouwd, een caravan twee meter verplaatst, en wat mensen een fijne voorstelling gewenst. We hebben zelf bijna niks van het festival gezien, maar het grootste deel  op de camping met wat franse jonge vrijwilligers op de camping bier gedronken. Die in een zatte bui even zijn auto wilde verplaatsen en zo achteruit tegen de auto van zijn maat reed.

Na het festival hadden we het zwaar om weer het juiste ritme te vinden en hebben we een paar dagen moeten bijkomen (lopend). Toen hebben we een paar dagen gelopen en niet veel meegemaakt dat de moeite was om op te schrijven.  Naja we hebben nog wel bij een oud vrouwtje geslapen die ons tijdens de wedstrijd NL-ARG steeds biertjes kwam brengen. En die erg met ons te doen had toen we de halve finale verloren.

Ik ben nog niet met dit verhaal bij en loop nog een stukje achter, zo'n drie weken, maar ik zit nu in een jeugdherberg en ik begin honger te krijgen dus ik kap er mee voor vandaag.

1. Loes:
    6 augustus 2014
    Jullie hebben toch maar geluk met zoveel bijzondere momenten. Geniet ervan!
    Liefs Frits en Loes
  2. Ellen:
    7 augustus 2014
    Hoi ziggy, net je verhaal aan oma laten lezen, ook dat van evy, ze vind t leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken, al mist ze jullie wel, ze moest lachen om je reactie over de nonnen, n knuffel en groetjes van oma.
    Nou ziggy jullie gaan erg hard ineens, spanje is in zicht.
    Heb die hoge duin nog opgezocht, snap dat je daarvan onder de indruk bent erg mooi.
    Jullie zien dr echt uit als surfboys, gebruind, gespierd, en met lange lokken haha.
    Geniet ervan en op naar t laatste stul van de caminio.
    Xxx
  3. Je moeder:
    7 augustus 2014
    Ha die ziggy en Bjorn natuurlijk, zo te lezen schieten jullie al aardig op en lukt het jullie en passant ook nog om eten en drinken te bemachtigen zonder er voor te hoeven betalen, we blijven toch zunige Hollanders. Het zuipen verleren jullie ws ook niet echt daar. Nog heel veel plezier in France of Spanje zometeen. Gr. van Rob en Karin. XX
  4. Evy:
    12 augustus 2014
    Heey lieve neef en Bjorn!
    Wauw echt super knap zoals jullie dit doen! Ik kan wel zeggen dat ik trots ben op mijn neef. Ik vertel dan ook maar al te graag aan anderen dat mijn neef helenaal santiago loopt! Echt een ervaring om nooit te vergeten! Heel veel succes nog de komende weken. Dikke kus van je nichtje!
  5. Phily v.d.ven:
    12 augustus 2014
    Hallo doorzetters. Wat leuk om het allemaal te lezen . Het blijft zo bijzonder jullie ervaringen te delen. Lachen met de uitgekookte nonnen, die hebben ook crisus denk ik. Iedere kilometer op weg naar jullie einddoel. Nog heel veel bijzondere dagen wens ik jullie toe, met heel veel lieve mensen onderweg. Die kun je goed gebruiken op zo'n lange pelgrims tocht. Succes en vooral ook veel plezier. 'N Warme groet uit het verre Goirle van Phily.