De eerste week.

13 mei 2014 - Anderlecht, België

Hey!

Toch maar is een poging doen om zo'n blog te gaan schrijven en iedereen een beetje op de hoogte te houden. De eerste week zit er al weer een paar dagen op dus zal ik wat schrijven over deze eerste week;

Dag1 : thuis-hilvarenbeek 19km.
Het is begonnen voor ons de onvegetelijke reis naar santiago. We hebben deze dag veel gezwaaid en afscheis genomen van de familie en vrienden. Met kater van het weekend gaan wij deze eerste dag op pad. Paul Peters liep deze dag mee naar Beek, die ons nog om liet lopen omdat hij zeker wist dat dat sneller was.. De avond was zeer gezellig met de Dronkelaartjes rond het kampvuur. De volgende dag weer veel gezwaaid en als laaste keer kunnen genieten van een goed ontbijtje bij broodje pandje (2x).

Dag 2: Hilvarenbeek - Poppel 8km
Dag Nederland hallekes België. Vandaag een korte wandeling omdat we al het bier van het weekend toch wel voelde. In Poppel bij mijn tante overnacht en in het zwembad gezwommen. En vevolgens liggen te golven in het waterbed.

Dag 3: Poppel- oud Turnhout 16 km
De eerste dag zonder bekenden nouja op bjorn na dan. Vandaag zijn we al gelijk verkeerd gelopen oftewel een PP'tje (paul petersje sorry paul;)). Vandaag voor het eerst gecouchsurft hlbij Kathleen wauw wat een ervaring. Super gastvrij je komt er binnen en moeders trekt gelijk een fles wijn voor ons open. Er wordt voor ons gekookt en alles mocht er. En laten Bjorn en mij achter terwijl ze zelf allemaal gaan sporten wat een vertrouwen. Als tegenprestatie hebben we dan maar de afwas gedaan en de tafel gekuist. Dat pelgrims leventje is tot nu toe dikke prima.

Dag 4: Oud turnhout - bobbejaanland 20km
De Kathleentjesnuitgezwaaid na een klaargezet ontbijtje met versgebakken brood. Opweg naar bobbejaanland. Onderweg 4 mensen tegen gekomen die de camino ook gelopen hebbe., Ze stoppen zelfs met de auto zodra ze de schelp zien om ons een handje te geven en een bon camino te wensen. Dat was wel ff een spirit boost na een fikse regenbui. Vandaag in een klein belgs kroegje dat om 14:00 al katsvol zat gezeten. En daarna naar de camping hè hè eindelijk een keer dat tentje opgezet. De camping is overegins net een woonwagen kamp voor bejaarden die al jaren geleden overleden zijn. Alle campings in belgie zijn tot nu toe woonwagenkampen.

Dag 5: bobbejaanland - olen 15km
Vandaag naar bobbejaanland geweest het net niet plezantste land. En dan kwamen we op de camping een duitser tegen die al 6 weken op de camping stond en elkr dag naar bobbejaanland ging O.o Hij was vanuit dusseldorf naar hier komen fietsen met een tas van 60 kilo en toen wij vroegen wat daar dan in godsnaam in zat, zei die doodsimpel "bier". Daarna 10 km gelopen naja 15 omsat we 5 km om moesten voor een supermarkt. Heel de dag door de regen gelopen maar door onze mooie zangkunsten hielden we de spirit erin. De tent stond vandaag binnen 1 minuut door wat teamwork. Gelukkig konden we zitten onder een afdakje van een lege blokhut om daar te koken.

Dag 6 Olen - wertcher 23 km
Ondanks dat het in nederland k*tweer was hadden wij het prima in België. Een lange tocht die vrij gemakkelijk ging. Lekker soep gekookt in de bushalte toen het even regende. Met wat dance in de oortjes de laatste 5 km te lopen en daardoor 2x zo hard te lopen. Op deze camping hadden we een sta caravan gehuurd omdat Remco Roy en Mara ons keamen opzoeken. Dat was gelijk ook een gezellige avond die tot 6 uur doorging, dan maar een rustdag de volgende dag. We moesten de sta caravan toch voor minimaal twee nachten boeken. Wat een luxe na het liggen in dat tentje.

Dag 7: rustdag
Chillen als Frans Bauer in de stacaravan. Met de jogging broek die roy had meegenomen lekker nederlandse tv kijken naar vrouwen met baarden die songfestivals winnen.

De eerste week is mij goed bevallen laat de overige 19 weken ook maar zo gaan. Ik voel me al helemaal thuis in dat tentje en het lopen valt ook nog mee. De mensen zijn echt aardig en gastvrij. Qua kilometers was het nog een rustig weekje maar het was een mooi begin van een lange reis.

1. Jolanda Jansen:
    14 mei 2014
    Succes met het bijhouden van jullie blog! Erg leuk om jullie avonturen te lezen.
  2. Je moeder:
    He Ziggy en Bjorn, leuk ook jullie verhalen en avonturen
    te lezen. Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin, behalve dan de regen maar ook die houd een keer op. Nog veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groetjes uit Moergestel
  3. Noreen:
    14 mei 2014
    Superleuk om te lezen, hoe het jullie vergaat. En die foto van bjorn met het pannetje in het bushokje....hilarisch..
    Hou vol, zowel het lopen als de blog.
  4. Jolanda:
    Hey zig
    Leuk om je blog te lezen hou ons op de hoogte!succes met de verdere reis gr Wally en Jolanda.
  5. Annette van de Ven:
    14 mei 2014
    Hoi Ziggy, harstikke goed van je om dit blog te maken. Leuk om te lezen dat jullie al wat mensen tegenkomen in België die jullie schelp herkennen en wat jullie bedoeling is. Super!!!! Wij zijn benieuwd naar het volgende verhaal van je. groetjes ook aan Björn. groetjes Papa en Annette
  6. Frits van den Boer:
    14 mei 2014
    Hoi Ziggy en Bjorn, wat goed dat jullie al zo' 'n leuke tijd hebben met allerlei mensen en leuke momenten. En jullie zijn al best ver gekomen de eerste week. Chapeau en veel plezier met de nieuwe avonturen. Liefs van Frits en loes
  7. Evy:
    15 mei 2014
    Hee zig!
    Het klinkt echt als een super avontuur! Ik snap wel waarom je hiervoor gekozen hebt. Je gaat dit de komende 19 weken wel volhouden, dat weet ik zeker ;) succes!!!
  8. Jeanny Driessen:
    15 mei 2014
    Hoi ziggy
    wat leuk om jullie verslag te lezen , wat een mooi avontuur zal dat worden, wandel met veel plezier . Ik hoop dat jullie nog veel mooie plaatsen en mensen tegen komen
  9. Linda & Rob:
    16 mei 2014
    Knap dat jullie janneteke pis gevonden hebben in zo'n klein doodlopend steegje!
    Zet h'm op heren, we blijven jullie volgen.

Rob & Linda
  10. Koen:
    18 mei 2014
    Leer schrijven pannenkoek! Waar blijft week 2?? En meer foto's aub! En loop eens een beetje door, dan zijn jullie ook eerder terug. Kusjes koen